23 november 2009
Ondanks de hoop dat de economische situatie er beter begon uit te zien op globale schaal, tonen enquêtes van ‘the Boston Consulting Group’ aan dat de toeristische sector zal blijven stotteren. Toeristen zouden in 2010 gaan besparen op hun zogezegde luxeartikelen.
Inderdaad, als we spreken over luxeartikelen, valt toerisme zeker onder die noemer. De cijfers van de enquête zijn dan ook mistroostig. Maar liefst 40% van de ondervraagden heeft minder reisjes gepland voor het komende jaar. 44% van de Duitse bevolking zou minder uitgeven tijdens hun vakanties volgend jaar. Voor zo’n grote markt, kan dit enkel slecht nieuws betekenen.
Giganten in onze sector zoals TUI Travel en Thomas Cook antwoorden op de crisis met lage prijzen en speciale aanbiedingen voor hun cliënteel. Ze willen mensen ervan bewust maken dat toerisme geen luxueus product moet zijn en dat iedereen een vakantie nodig heeft.
Ik kan me volledig aansluiten bij het idee dat iedereen vakantie nodig heeft. Toerisme hoeft volgens mij ook geen luxeartikel te zijn, maar in sommige lagen van de bevolking slaat de crisis echter zo hard toe dat zij slechts van een vakantie kunnen dromen. Onze sector zal misschien geen goed jaar tegemoet gaan, maar we mogen ons niet laten doen! Positief blijven is de boodschap want toerisme mag dan wel harde klappen krijgen, toch komen we er telkens weer vlug bovenop.
Bron: http://www.tourism-review.com/article/1932-40-of-people-dont-plan-to-travel-in-2010
maandag 23 november 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten